VYÖKOKEET

Vyökokeeseen kutsutaan henkilöt aina erikseen. Kutsu merkitään ohjaajan toimesta harjoituskorttiin ja siitä sanotaan henkilökohtaisesti hyvissä ajoin ennen koetta harrastajalle. Samassa yhteydessä annetaan myös vyökokeeseen liittyvät ohjeet.

Vyökoemaksu tulee olla maksettu seuran tilille (FI90 4006 1120 0388 01) ennen vyökoetta.

Maksut ovat 8.-1. kup: 30€. Lisäksi jos haluaa uuden vyön seuralta, siitä maksu (10€) samaan aikaan.

Ohessa Lohjan Taekwondoseura ry:n kup- arvojen vyöarvosuoritteita. Vyöarvosuoritteissa on taidollisten suositusten lisäksi myös minimisuositus aika ja harjoituskertamäärät kirjattu.

Vyökokeeseen pääsy edellyttää paljon muutakin. Edistymiseen vyöarvoissa vaikuttaa myös se, miten harrastaja kokonaisuudessaan on kulloisellekin vyöarvolle kehittynyt arvojemme/Taekwondon kuuden ohjeen mukaisesti.

Taekwondon fyysistä/henkistä harjoittelua ja kehitystä ohjaa kuuden ohjeen sääntö:

1. Kärsivällisyys
  2. Käytös
  3. Kunnioitus
  4. Uhrautuvaisuus
  5. Vaatimattomuus
  6. Kehon ja mielen puhtaus

Omat vastuuohjaajat tekevät suosituksen harrastajan vyökokeeseen osallistumisesta seuran opettajalle silloin, kun katsovat harrastajan olevan valmis siihen.

Lyhyesti kaiken edellä kirjatun voisi kirjata: "Harrastaja saa kutsun vyökokeeseen siinä vaiheessa, kun ohjaajat katsovat harrastajan olevan siihen valmis."  Harjoittele ahkerasti, yritä ja tee parhaasi jokaisessa harjoituksessa sekä ole kärsivällinen. Vuorosi tulee kun sen aika on.

Seuran vyökoepäivät voidaan merkitä kalenteriin, ja vyökokeisiin on oikeus osallistua siihen kutsun saaneilla henkilöillä. Harrastajan vyökokeen pitää aina seuramme DAN arvon suorittaneet henkilöt, yleensä joku muu kuin oman harjoitteluryhmän nimetty ohjaaja.

Mahdolliset kysymykset voi esittää opettajalle, omalle ohjaajalle tai jollekin seuramme mustille vyöarvoille.

Terveisin,

Lohjan Taekwondoseura ry

Lohjan Taekwondoseura ry:n kup- asteet

PDF-tiedostoVyökoesanasto, ajat, määrät.pdf (245 kB)