Suunnitelma harjoittelijoiden välisen lähikontaktin aiheuttaman tartuntatautiriskin estämiseksi

Robert Engström
12.12.2021

Etelä – Suomen Aluehallintovirasto on tehnyt uusia rajoituspäätöksiä, jotka ovat Lohjalla voimassa 4. – 31.12.2021.

Lohjan Taekwondoseura ry toimii Lohjan Liikuntakeskus Oy:n hallinnoimissa tiloissa ja linjaa toimintansa rajoituspäätöksen mukaiseksi sekä yhteneväiseksi Lohjan Liikuntakeskuksen kanssa. Lohjan Liikuntakeskus – Liikutaan turvallisesti!

Lohjan Taekwondoseura ry edellyttää koronapassia harjoituksiin osallistuvilta yli 16-vuotiailta henkilöiltä. Lisäksi voimassa on hygieniaa ja turvallista harjoittelua koskevat seuraavat ohjeet:
− Sairaana tai toipilaana tulo harjoituksiin on kielletty (lieviäkään oireita ei saa olla). Tämä koskee harrastajia, ohjaajia, vanhempia tai muita henkilöitä ketkä oleskelevat harjoituksien aikana salissa.
− Kädet ja jalat pestään huolellisesti saippualla ja lämpimällä vedellä ennen harjoituksia sekä harjoituksien jälkeen. Harjoituksissa on saatavilla käsidesiä.
− Treenivarusteet pidetään puhtaana pesemällä niitä säännöllisesti.
− Omia harjoitusvälineitä ja/tai juomapulloa ei lainata muille.
− Jos käytetään seuran yhteisiä harjoitusvälineitä, harrastaja käyttää samaa välinettä koko harjoituksen ajan. Harjoituksen jälkeen harjoitusvälineet desinfioidaan.
− Harjoitukset pyritään järjestämään niin väljästi kuin se Taekwondo harjoituksien erityispiirteet huomioon ottaen on mahdollista.
− Aivastetaan ja yskitään omaan hihaan. Kädet saa käydä pesemässä kesken harjoituksien.
− Kasvomaskin käyttö THL:n sekä Lohjan Liikuntakeskuksen vallitsevan ohjeistuksen mukaisesti.
− Jos olet matkustanut ulkomailla tai olet ollut lähikontaktissa henkilön kanssa, kenellä on todettu positiivinen Covid-19 tartunta pidä tauko harjoituksiin osallistumisessa (THL ohjeistuksen mukaan tai viranomaisten/lääkärin määrittelemän ajan).
− Tartuntatautilain pykälässä 58 c säädetyt hygieniavaatimukset.

Lohjan Taekwondoseura ry